Karaman-Ulukışla hattı Türkiye’nin Kalkınma Yolu’ndaki rolünü güçlendirecek

“`html

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu ulaşım sistemini güçlendirmeyi ve lojistik kapasitesini artırmayı hedefleyen Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi’nin Ereğli Şantiyesi’nde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, projenin mevcut durumunu yerinde inceleyerek bilgi aldı.

“DEMİRYOLUNU DEVLET POLİTİKASI OLARAK GÖRÜYORUZ VE EN ÖNEMLİ SEKTÖRLERDEN BİRİ OLARAK BELİRLİYORUZ”

Bakan Uraloğlu, demiryolu altyapısının güvenilir, düşük maliyetli ve hızlı taşımacılık özelliği ile ulaşım sektöründe vazgeçilmez bir rol oynadığını ifade etti. “Ülkemizin demiryolu ağları, ekonomik ve sosyal hayatın ötesinde, tarihi ve stratejik bir öneme sahip. Türkiye, Asya ile Avrupa arasında, Çin’den Londra’ya kadar uzanan Demir İpek Yolu’nun Orta Koridoru üzerinde bulunarak, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığı açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu amaçla, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 2002 yılından itibaren demiryolu politika ve hamlelerini öncelikli bir alan olarak planladık.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasında köprü konumunu kullanarak, demiryolu taşımacılığında yeni bir döneme geçtiklerini belirterek, demiryolu hatlarının limanlar, havaalanları ve lojistik merkezlerle entegrasyonunu sağlayarak kombine taşımacılığını güçlendirdiklerini söyledi.

“SON 23 YILDA DEMİRYOLU SEKTÖRÜNE YAKLAŞIK 63 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPTIK”

Bakan Uraloğlu, doğu-batı hattının yanı sıra kuzey-güney yöresinde de demiryolu taşımacılığının ekonomik katkısını artırmayı amaçladıklarını belirtti. 2002-2025 yılları arasında Türkiye’deki demiryolu projelerinde ciddi yatırımlar ve yenileme çalışmalarını hayata geçirdiklerini vurgulayarak, şu şekilde devam etti:

“Son 23 yılda demiryolu sektörüne yaklaşık 63 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik. Tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırmayı hedefleyen Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını inşa ederek, Asya ve Avrupa arasında kesintisiz demir yolu ulaşımını sağladık. Marmaray ile Londra’dan Pekin’e kadar en güvenli, en kısa ve ekonomik uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduk. 2002’de yaklaşık 11.000 kilometre olan demiryolu uzunluğumuzu, 2023 itibarıyla, 2.250 kilometresi Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı olmak üzere yaklaşık 3.000 kilometre artırarak toplamda 13.919 kilometreye çıkardık.”

Ayrıca sinyalli hatların uzunluğunun 8.046 kilometreye ulaştığını ve elektrikli hatların yaklaşık yarısını oluşturduğunu belirtirken, “Yarım asırlık bir hedef olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğini başlattık ve 2009 yılında devreye aldığımız Ankara-Eskişehir doğrultusunu Ankara-Konya, Ankara-İstanbul, Konya-Karaman ve nihayetinde Ankara-Sivas hatları izledi.” dedi.

KONYA-KARAMAN HIZLI TREN HATTI, YAKLAŞIK 4 MİLYON YOLCU TAŞIDI

Bakan Uraloğlu, 8 Ocak 2022’de hizmete giren Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı’nın açılışından bu yana yaklaşık 4 milyon yolcu taşıdığını hatırlatarak, “Hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım hizmeti sunduk. Şimdi bu hattın devamını oluşturan 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla Hattı’nı, saatte 200 kilometreye uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli bir sistemle inşa ediyoruz.” diye belirtti.

KARAMAN-ULUKIŞLA HIZLI TREN HATTI YILLIK 33,48 MİLYON TON YÜK TAŞIYACAK

Projenin detaylarını paylaşan Bakan Uraloğlu, Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı’nın bölgesel ve uluslararası ölçekte önemli bir taşımacılık dönüşümünü sağlayacağını vurguladı. Uraloğlu, açıklamasında şu noktalara dikkat çekti:

“Projemiz kapsamında Karaman Garı’ndan başlayarak Sudurağı, Ayrancı, Ereğli, Çakmak ve Ulukışla İstasyonları dahil olmak üzere 5 yeni istasyon inşa edeceğiz. Ayrıca 2 adet tünel, 52 alt ve üst geçit, 15 köprü ve 147 menfez de bu projenin bir parçası olacak. Hattımızın yıllık yük taşıma kapasitesi 33,48 milyon ton olarak öngörülürken, yolcu kapasitesi ise 2,73 milyon kişi olacaktır. Projenin tamamlanmasıyla, Karaman-Ulukışla arasında seyahat süresi 145 dakikadan 50 dakikaya düşecektir. Bu hamle, Doğu-Batı ve Kuzey-Güney demiryolu ağımızı geliştirecek ve Marmara, İç Anadolu, Ege ile Akdeniz bölgeleri arasında hızlı tren bağlantısını sağlayacaktır.”

Bakan Uraloğlu, hattın devamında Ulukışla-Yenice arasında mevcut hatların kullanılmasının yanı sıra gelecekte inşa edilecek hızlı tren hattı ile başta Mersin olmak üzere Adana, Osmaniye ve Gaziantep�teki üretim ve lojistik merkezlerine ulaşım sağlanacağını belirterek, “Bu bağlantı, bölgesel ve ulusal ekonomiye katkıyı artıracaktır. Ayrıca Mersin’den yola çıkan bir hızlı tren, Karaman, Konya ve Ankara üzerinden İstanbul veya Afyon üzerinden İzmir’e ulaşma imkânı bulacaktır.” diye ekledi.

PROJE, TÜRKİYE’Yİ KALKINMA YOLU KORİDORUNDA GÜÇLENDİRECEK

Bakan Uraloğlu, proje sayesinde Türkiye’nin Kalkınma Yolu Koridoru’ndaki rolünün daha da güçlendirileceğini ve uluslararası ticarette rekabet gücünün artacağını ifade etti. “22 Nisan 2024’te Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Irak, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri ulaştırma bakanlarıyla ‘Kalkınma Yolu Projesi Mutabakat Zaptı’ imzalanarak önemli bir adım atıldı. Irak’ta inşa edilen FAW Limanı’nı 1.200 kilometrelik demiryolu ve otoyol ile Türkiye sınırına, ardından da Avrupa’ya bağlayacak olan bu proje, bölgesel ve küresel ticarette yeni bir dönem başlatacaktır.” dedi.

Ayrıca Uraloğlu, Karaman-Ulukışla projesiyle birlikte Halkalı-Kapıkule, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri gibi önemli demiryolu projelerinin devam ettiğini de belirtti.

Bakan, aynı zamanda Kalkınma Yolu projesi kapsamındaki yeni demiryolu hattının tasarım aşamasının büyük ölçüde tamamlandığını ve Gaziantep-Şanlıurfa-Mardin-Nusaybin-Ovaköy kesimlerine ilişkin projelerin de sona erdiğini söyledi. “Artık inşaat süreci için titiz bir planlama yapıyoruz.” diye ekledi.

“ALTYAPI VE ÜSTYAPI ÇALIŞMALARIMIZDA YÜZDE 92,5 FİZİKSEL İLERLEME SAĞLADIK”

Karaman-Ulukışla projesindeki son durumu paylaşan Bakan Uraloğlu, “Altyapı ve üst yapı çalışmalarında %92,5 seviyesinde bir fiziksel ilerleme kaydettik. Bu çalışmaları 2023 yılı sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz. Elektrifikasyon çalışmalarında %5 ilerleme sağladık ve sinyalizasyon süreçlerinin bir kısmını planladık; ihalesi yakın zamanda yapılacak ve inşaat aşamasına geçilecektir. Elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından projemizi 2026 sonu veya 2027’nin başlarında hizmete almayı planlıyoruz.” şeklinde konuştu.

Bakan Uraloğlu, projeyi hayata geçirmek için 24 saat kesintisiz çalışan ekiplerin özverisine değinerek, “Tamamlandığında bu proje, yalnızca ulaşım alanında değil, bölgesel kalkınmayı hızlandıracak, Mersin Limanı üzerinden uluslararası pazarlara erişim sağlayacak ve ülkemizin lojistik alt yapısını güçlendirecek. Ayrıca karayolu taşımacılığından demiryolu taşımacılığına geçiş yaparak karbon emisyonlarını düşürecek ve çevresel sürdürülebilirliği artıracaktır.” dedi.

“`

Related Posts

Örtü altı domateste hasatta sona yaklaşıldı

Türkiye’nin yaş sebze ve meyve üretiminde önemli bir yere sahip Mersin’de soğuk havalarda alınan tedbirler sayesinde kurtarılan örtü altı domateste hasat sürüyor. Sona yaklaşılan örtü altı üretimin büyük oranda zarar görmeden devam etmesi nedeniyle bahçede domatesin fiyatı 22-25 TL bandında olduğu belirtildi.

İş insanı Ali Osman Boyner son yolculuğuna uğurlandı

Boyner Holding ile Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneğinin (TÜSİAD) kurucularından, Boyner Grubu Onursal Başkanı Ali Osman Boyner’in cenazesi İstanbul’da düzenlenen töreninin ardından toprağa verildi.

Elektrikli otoda dengeler değişiyor: BYD, Tesla’yı solladı

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, 2025’in ilk çeyreğinde net karını yüzde 100’ün üzerinde artırarak 9,15 milyar yuan (yaklaşık 1,26 milyar dolar) seviyesine çıkardı. Aynı dönemde Tesla’nın net karı yüzde 70’in üzerinde düşüşle 409 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Almanya’da firmaların ihracat beklentisi son 5 yılın en düşük seviyesine indi

Almanya’da şirketlerin ihracat beklentisi ABD Başkanı Donald Trump’ın ithalata getirdiği yüksek gümrük vergilerinin etkisiyle nisanda son 5 yılın en düşük seviyesine indi.

Adana’da erkenci patates hasadı başladı: Gecikmeye rağmen verim yüzleri güldürdü

Türkiye’nin önemli tarımsal üretim merkezlerinden Adana’da erkenci patates hasadı başladı.

Hizmet, perakende ticaret ve inşaata güven azaldı

TÜİK, nisan ayına ilişkin hizmet, perakende ticaret ve inşaat güven endekslerini açıkladı. Buna göre Güven endeksi, hizmet sektöründe yüzde 4,3 azaldı, perakende ticaret sektöründe yüzde 2,5 azaldı, inşaat sektöründe yüzde 4,2 azaldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir