56 milyon euroluk proje: Binlerce ev atık suyla ısınacak
Almanya’nın Hannover kentinde, 56 milyon euroluk yatırımla arıtılmış atık suları enerjiye dönüştürecek yeni merkezi ısıtma sisteminin inşasına başlandı. Bu teknolojik dönüşüm sayesinde kömür tüketimi tamamen sonlandırılarak binlerce haneye kanalizasyon şebekesinden temiz enerji sağlanıyor. ATIK SU ENERJİSİ SİSTEME NASIL ENTEGRE EDİLİYOR? Herrenhausen’deki arıtma tesisine kurulan 50 ton ağırlığındaki dev ısı pompaları ve kompresörler, kışın 12 ila 16 derece arasında sabit kalan atık suyun ısısını topluyor. İsviçreli uzmanlar tarafından geliştirilen bu özel mekanizma, suyun içindeki düşük ısıyı alarak 95 dereceye kadar yükseltiyor. Leine Nehri’nin altına kazılan özel tüneller vasıtasıyla mevcut şehir şebekesine bağlanan sistemin, 2027 yılında tamamen faaliyete geçmesi planlandı. Tesis devreye…